اصول و قواعد طلایی موفقیت در زندگی

دسته بندی ها : آموزش 19 نوامبر 2020 سهیلا سرگزی 1201 بازدید
اصول و قواعد طلایی موفقیت

شاید فکر کنید که رسیدن به موفقیت کار بسیار سخت و پیچیده ای است. بهتر است بدانید موفقیت یک سری قواعد طلایی و مشخصی دارد که هرکس این اصول  موفقیت را بداند در واقع نیمی از راه را رفته است. ولی قدم اساسی و مهم در موفقیت عمل کردن به دانسته ها است و تنها در این صورت می توانیم انتظار موفقیت را بکشیم.

 

در این مقاله می خواهیم با اصول و قواعد طلایی موفقیت در زندگی و کسب و کار آشنا شویم. این نکات و اصول نقطه آغازی برای موفقیت شماست تا با پیگیری این موارد در زندگی بتوانید طعم شیرین موفقیت را در زندگی بچشید. از شما دعوت می کنم تا انتهای این مقاله مفید و ارزشمند همراه ما باشید.

معنا و مفهوم کوچینگ

اصول و قواعد طلایی موفقیت

  • از شکست خوردن نترسید

همه ما از شکست خوردن متنفریم و هنگام شکست خودمان را سرزنش می کنیم. اگر نگاهی به زندگی دانشمندان و ثروتمندان خود ساخته بکنیم، متوجه می شویم اکثر آن ها هزاران بار شکست خورده اند ولی تسلیم نشدند. برای مثال ادیسون هنگام ساخت لامپ هزاران بار شکست خورد ولی هرگز خسته نشد، بلکه معتقد بود هزار راه جدید پیدا کرده است که منجر به اختراع لامپ نمی شود. در حقیقت اینکه از اشتباهات خود درس و عبرت نگیریم و دوباره همان اشتباهات را تکرار کنیم، شکست واقعی خواهد بود.

  • هدف داشته باشید

اغلب انسان های ناموفق بدون هدف زندگی می کنند. اگر برای آینده خود برنامه ریزی نداشته باشید، هرگز نمی توانید به موفقیت برسید. بزرگان موفقیت برای یک هفته ، یک ماه و همچنین برای سال آینده برنامه ریزی داشتند. وقتی بدون برنامه ریزی زندگی کنید، نمی توانید به موفقیت برسید چون مسیر موفقیت را هموار نکرده اید.

  • ریسک پذیر باشید

برای رسیدن به موفقیت در زندگی گاهی لازم است، ریسک کنیم. البته بهتر است بین ریسک و حماقت یک مرز قائل باشیم. مثلا فردی که تمام مال و دارایی خود را در شرط بندی از دست می دهد، حماقت کرده است. منظور ما از ریسک پذیری امتحان راه های جدید موفقیت از راه منطقی است. برای مثال فردی را تصور کنید که دو راه دارد: راه اول اینکه در یک شرکت کار کند و استخدام یکی باشد و راه دوم اینکه کسب و کار خودش را راه اندازی کند. وقتی فرد ریسک پذیر باشد مطمئنا راه دوم را انتخاب می کند و کمی ریسک می کند ولی در عوض ممکن است در اثر موفقیت در کسب و کار خود به ثروت بزرگی برسد.

  • همیشه مطالعه کنید

عموما همه ما زمانی که دانش آموز یا دانشجو هستیم دنبال کتاب و یادگیری می رویم ولی وقتی که فارغ التحصیل شدیم، کتاب و مطالعه را رها می کنیم. اگر زندگینامه افراد موفق را مطالعه کنیم متوجه می شویم که هر روز چند ساعتی را صرف مطالعه و آموزش خود کرده اند. باید بدانید انسان هیچ وقت کامل نیست و هر روز باید بیشتر بداند و بیشتر مطالعه کند تا به موفقیت برسد. مسیر موفقیت نیاز به کسی دارد که دانا باشد و از تجربیات دیگران در مسیر موفقیت استفاده کند.

مطالعه و کوچینگ

  • پر جنب و جوش باشید

با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی، همه ما عادت کرده ایم اکثر اوقات بی تحرک باشیم و تا حدودی تنبل شویم. باید بدانیم افرادی موفق می شوند که همواره در حال تلاش هستند و بیشتر کار می کنند. در واقع بیشتر تلاش کردن و بیشتر زمان گذاشتن برای هرچیزی باعث موفقیت در آن می شود. وقتی که زمان کمی برای موفقیت خود بگذاریم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که به موفقیت های بزرگی برسیم.

  • با دوستان موفق تعامل داشته باشید

همه ما دوستانی داریم که موفق و یا ناموفق هستند ولی بهتر است بدانیم هرچقدر دوستان ما موفق تر باشند باعث موفقیت ما هم می شوند. دوستان تاثیر خیلی زیادی بر یکدیگر دارند و زمانی که شما با کسی تعامل داشته باشید که فردی موفق است ناخودآگاه شما را هم به مسیر موفقیت علاقه مند کرده و هدایت می کند.

  • کوتاه گام بردارید

مسیر موفقیت را می توانیم به کوهنوردی شبیه کنیم. اگر هنگام شروع کوهنوردی از گام های بلند استفاده کنیم به زودی خسته شده و از ادامه دادن مسیر منصرف می شویم ولی اگر قدم های کوتاه برداریم، می توانیم تا انتهای مسیر به خوبی حرکت کنیم. مسیر موفقیت طولانی و گاهی سخت است. باید از گام های کوتاه شروع کرد و آرام آرام مسیر را هموار کرد. برای مثال وقتی شما می خواهید تجارت کنید بهتر است ابتدا از یک سرمایه کوچک شروع کنید تا اگر موفق نشدین کل سرمایه شما نابود نشود.پله پله حرکت کردن تا رسیدن به قله هدف از مهمترین اصول موفقیت است.

نمیتوانم ممنوع

  • منفی بین نباشید

اینکه با یک مشکل کوچک کلی منفی نگری کنیم و بگوییم خوب من نمی توانم موفق شوم، باعث می شود هرگز نتوانیم به موفقیت برسیم. طرز فکر شما و خوش بینی شما برای موفقیت تاثیر بالایی در موفقیت آینده تان دارد. باید بدانید در مسیر موفقیت ممکن است حتی گاهی مجبور به دور زدن و برگشتن از مسیرهایی باشیم که اشتباه آمده ایم و ممکن است گاهی توقف کنیم. پس نباید عینک بدبینی بزنیم. با یک یا دوبار شکست در این مسیر، شما فرد شکست خورده محسوب نمی شوید.

  • برنامه زمانی داشته باشید

یک برنامه زمانی برای رسیدن اهداف خود داشته باشید. تا زمانی که شما مشخص نکنید چه زمانی می خواهید به موفقیت برسید، همواره موفقیت شما به زمان های بعد موکول خواهد شد. در کل انسان موجودی راحت طلب است و وقتی که زمان خاصی برای انجام کاری نداشته باشد، ترجیح می دهد آن را عقب بیندازد.

پس حتما یک لیست از اهداف خود تهیه کرده و زمان رسیدن به هرکدام را جلوی آن بنویسید.

 

  • تجهیزات مسیر موفقیت را تهیه کنید

زمانی که به مسافرت می روید عموما یک سری تجهیزات و وسایل با خود می برید، موفقیت نیز همینطوری است و شما باید هرچیزی که در مسیر به آن نیاز خواهید داشت را در کوله خود بگذارید. این تجهیزات می توانند سرمایه مالی، سرمایه زمانی، مهارت ها و آموزش های مسیر و … باشند.

  • یک مربی خوب برای موفقیت داشته باشید

مسیر موفقیت همواره مستقیم نیست. گاهی اوقات پر پیچ و خم و گاهی اوقات فراز و نشیب های بزرگی وجود دارد. زمانی که شما خود به تنهایی این مسیر را طی کنید، احتمال دارد که اشتباه کرده ، از مسیر خارج شوید، گرفتار مسیرهای اشتباه شوید و از اهداف خود دور شوید. پس بهتر است از یک مربی توانا و قدرتمند برای طی این مسیر کمک بگیرید. یک مربی خوب مسیر موفقیت را برای شما هموار می کند و باعث می شود سریع تر و راحت تر به موفقیت خود برسید.

نتیجه گیری

در این مقاله ارزشمند در مورد اصول و قواعد طلایی موفقیت در زندگی صحبت کردیم. باید بدانید زمانی به موفقیت می رسید که حتما به این موارد عمل کنید. و زمانی می توانید به این موارد عمل کنید که یک مربی و راهنمای خوب در این مسیر داشته باشید. ما به شما در این مسیر کمک خواهیم کرد تا به راحتی از فراز و نشیب های جاده موفقیت عبور کنید. برای خواندن مقالات بیشتر و آشنایی با کوچینگ به سایت سهیلا سرگزی مراجعه کنید، اگر از جاده موفقیت خودتان خارج شده باشید، ما به شما کمک خواهیم کرد به مسیر برگردید و طعم شیرین موفقیت را بچشید.

 

 

 

 

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!