اهمیت کوچینگ کسب و کار

دسته بندی ها : بیزینس کوچینگ 6 فوریه 2021 سهیلا سرگزی 975 بازدید
اهمیت کوچینگ کسب و کار

امروزه با پیشرفت روز افزون کسب و کارها، کوچینگ کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار شده است. استفاده از کوچینگ برای سازمان و کسب و کار برای کلاس گذاشتن و لوکس بودن نیست بلکه از مهمات و اقدامات ضروری یک سازمان است. شما با استفاده از کوچینگ می توانید هوشمندانه تر تصمیم بگیرید و پله های موفقیت را دو تا دو تا بالا بروید. کوچینگ کسب و کار تنها برای شرکت های چندین ساله کاربرد ندارد بلکه برای شرکت های تازه ساز و نوپا هم بسیار مهم است.

پیشنهاد سردبیر : مزایای کوچینگ برای کسب و کار

کوچ کسب و کار

کوچ کسب و کار به افرادی می گویند که صاحبان کسب و کار هستند و یا مدتی در کسب و کار های مختلف تجربه به دست آورده اند. داشتن کوچ های کسب و کار مانند داشتن شریکی با تجربه است که سختی ها و مشکلات مختلف را پشت سر گذاشته و با کار آشنایی دارد، به گونه ای که قبلا یک کسب و کار مشابه را مدیریت کرده باشد.

کوچ های کسب و کار هر شرکتی را به صورت مستقل ارزیابی می کنند و پیشنهادات شخصی سازی شده را با توجه به نیاز آن کسب و کار به شرکت ارائه می دهند.

کوچینگ فردی

کوچ فردی مانند آینه انسان است که در صورت لازم می توانیم از آن استفاده کنیم. این کار را از طریق اشتراک گذاری چشم انداز های بیرونی درباره هر آنچه مراجعه کننده می بیند انجام می دهد. در واقع کوچینگ فردی به شما دیدگاه خاصی را آموزش می دهد و مهارت های حرفه ای را برای رسیدن هر چه سریع تر به اهدافتان در اختیار شما می گذارد.

 در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با مزایا و نکات مهم کوچینگ آشنا سازیم.

مزایای کوچینگ کسب و کار

مزایای کوچینگ کسب و کار

  • در آمدزایی
  • پیدا کردن یک شریک با تجربه
  • شناخت نکات ریز و مهم برای رسیدن به اهداف
  • ایجاد و برخورداری از فرصت شبکه سازی
  • درست کردن اشتباهات
  • چگونگی انجام کارهای تاثیر گزار در مدت زمان کم
  • خارج شدن از حاشیه امن

باور های غلط در رابطه با کوچینگ کسب و کار

  • کوچینگ پر هزینه

این یک باور غلط است زیرا ما اگر یک کوچینگ را در کار با خود سهیم کنیم موجب سرمایه گذاری می شود و پس از گذشت زمان کم، ما دو برابر هزینه ای که برای کوچ داده ایم را به دست خواهیم آورد. مراجعه به کوچ کسب و کار اگر از هزینه زیادی هم برخوردار باشد موجب پیشرفت است و در تمامی حوزه ها به نفع شرکت عمل می کند. کوچ های کسب و کار به شما کمک می کنند تا بر روی بودجه ی شرکت مدیریت داشته باشید و از هر گونه به هدر رفتن بودجه برای کارهای اضافی جلوگیری می کند.

  • کوچینگ زمان اضافه

کوچینگ ها نه تنها زمان شما را هدر نمی دهند بلکه به شما در صرفه جویی زمان کمک می کنند. به گونه ای این کار را انجام می دهند که در همان بار اول که شما کاری را انجام می دهید درست و بی نقص باشد. برای یک کسب و کار مهم تر از هر چیز زمان است و این مسئله را کوچینگ ها بهتر از صاحبان کسب و کار درک می کنند.

  • موقع برخورد با مشکلات به کوچینگ مراجعه کردن

این یک باور بسیار بسیار غلط است زیرا زمان برخورد با مشکلات کار شرکت سخت می شود و دچار حرج و مرج خواهید شد. قبل از شروع کسب و کار به دنبال یک کوچینگ باشید تا در تمامی مراحل به شما کمک کند تا کسب و کارتان پیشرفت روز افزون داشته باشد.

  • کوچ های کسب و کار هیچ کاری انجام نمی دهند!

شما باید در انتخاب کوچ ها دقت کنید زیرا ممکن است برخی افراد بی تجربه نیز خود را به جای کوچ ها به شما معرفی کنند. یک کوچ خوب از شما پرسش و پاسخ های زیادی می پرسد و با استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده سعی در بر طرف کردن نیاز های کسب و کار شما با استفاده از استراتژی های مختلف و برنامه ریزی های دقیق و حساب شده دارد.

باور های غلط کوچینگ

سه ویژگی مهم یک کوچینگ کسب و کار

  • برنامه ریزی دقیق: اولین و اساسی ترین کار یک کوچینگ کسب و کار کمک کردن به شما در نوشتن یک برنامه ریزی سالانه است و همچنین راهنمایی هایی را به شما پیشنهاد می کند که در این برنامه ریزی سبب بیش تر شدن در آمد و تلف نکردن زمان شما باشد. در این برنامه کوچینگ ها به شما در اصلاح تبلیغات و بازاریابی موفق نیز کمک می کنند.
  • برنامه ریزی مالی: کوچ کسب و کار یک حسابدار و یا یک مدیر مالیات نیست او فقط در این کار با آگاهی در مورد صورت حساب های مالی و مدیریت جریان نقدی و شیوه جبران ضرر ها به شما کمک کند.
  • برنامه ریزی برای تبلیغات: کسی که مسئولیت یک کوچینگ کسب و کار را به عهده می گیرد باید در طراحی پوستر ها و اصلاحیه ی تبلیغات به شما کمک کند و حتی در برخی موارد در برنامه ریزی بازاریابی نیز به شما کمک می کند تا قدم های مثبتی را در راه رسیدن به اهداف خود بردارید.

سخن پایانی

سرکار خانم سرگزی، تمامی مهارت های خود را در قالب آموزش ها و دوره های آنلاین در اختیار شما قرار داده است تا تمامی صاحبان کسب و کار از این مقالات بهرمند شوند و به موفقیت های بیشتر و پیشرفته تری راه یابند.

ما در این مقاله سعی در آشنایی شما از اهمیت کوچینگ کسب و کار را داشتیم. در صورتی که تمایل به خواندن مطالب بیشتری در این زمینه و در زمینه های دیگر دارید، به وبلاگ شخصی سهیلا سرگزی مراجعه کنید.

پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

از اینکه ما را تا پایان همراهی نمودید از شما عزیزان سپاس گزاریم.

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!