رزومه چیست؟ + نکات مهم برای نوشتن رزومه حرفه ای

دسته بندی ها : آموزش 18 ژانویه 2021 سهیلا سرگزی 1101 بازدید
رزومه-چیست؟-+-نکات-مهم-برای-نوشتن-رزومه-حرفه-ای

چنانچه به دنبال یک کسب و کار با درآمد خوب و مناسب هستید و تمایل به استخدام در شرکتی معتبر می باشید، اولین کاری که می بایست به هنگام استخدام و تقاضای شغل مورد نظر خود انجام دهید، چنین است که شما باید برای شرکت درخواستی یک معرفی نامه و یا به عبارتی یک رزومه برای موقعیت کاری خود تهیه کنید.

در واقع شما سعی می کنید که با تهیه و ارسال رزومه خود به کارفرما، اطلاعات کامل و دقیقی از شخصیت فردی تان، تحصیلات و همچنین سابقه های کاری خود را به کارفرما ارائه دهید.

اگرچه برای تهیه و ساخت رزومه از یک قالب منحصر و مخصوصی استفاده می شود، اما باید این را در نظر داشته باشید که شما می توانید رزومه مربوط به خود را به صورت سلیقه ای تهیه کنید. چنانچه رزومه شما شکیل تر و جذاب تر باشد و دارای جزئیات بیشتری از سوابقی کاری تان باشد، قطعا اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

ما در این مقاله سعی بر این داریم تا نکات مربوطه به نوشتن یک رزومه کاملا حرفه ای را به شما عزیزان به صورت تخصصی آموزش دهیم. در نتیجه، چنانچه تمایل دارید تا یک رزومه حرفه ای و کامل را تهیه کنید، پیشنهاد می شود در ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا نکات مربوط به آن را فرا گیرید.

رزومه چیست؟

رزومه-چیست؟

در واقع رزومه تشکیل شده از سندی که شامل مواردی همچون سوابق تحصیلی، کاری و همچنین دستاورد های یک شخص که عموما در جهت درخواست یک موقعیت کاری تهیه و به کارفرما ارائه می شود. یک رزومه حرفه ای می تواند اطلاعات کامل و دقیقی از تجربیات و سوابق کاری تان به بهترین نحو به کارفرما انتقال دهد.

می توان گفت که رزومه در حقیقت شامل یک سند تبلیغاتی است که شما می توانید از این طریق بازاریابی کنید. شما می بایست با سندی که در دست دارید تخصص ها، توانمندی ها، صلاحیت ها و همچنین تجربیات خود را به کارفرما بفروشید. در نتیجه چنانچه خودتان به بهترین شکل معرفی کنید، می توانید در این صورت تصمیم گیری را برای کارفرما ساده تر کنید.

رزومه ای که قصد تهیه و ارائه آن را دارید می بایست به گونه طراحی شود که با ویژگی های شخصی و همچنین کارتان مرتبط باشد و در این صورت بتواند نقاط ضعف شما را به خوبی پوشش دهد.

این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ روش مطلقی برای تهیه و ساخت رزومه موجود نمی باشد. در حقیقت، رزومه آن دسته از اسنادی است که متعلق به شما می باشد و شما نیز این اختیار را دارید تا با سلیقه خود آراسته کنید. رزومه حرفه ای شما می تواند بصورت کاغذی، بصورت یک فایل PDF، به صورت یک صفحه از سایت شخصی و یا حتی بصورت یک تیشرت (چنانچه کارفرما به خلاقیت اهمیت می دهد) تهیه و چاپ شود.

با این تفاسیر، یک رزومه حرفه ای و تخصصی می بایست شامل موارد خاص و منحصر به فردی باشد. در واقع، کارفرما مورد نظر از شما با دیدن رزومه تان انتظار دارد تا اطلاعات دقیق و مفیدی کسب کند.

در ادامه این مطالب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که یک رزومه حرفه ای می بایست شامل چه مواردی باشد.

اندازه رزومه می بایست به چه صورت باشد؟

اندازه-رزومه-می-بایست-به-چه-صورت-باشد؟

یک رزومه استاندارد می باست به صورت دو برگه A4 چاپ شود. شما در ابتدا برای درک اندازه رزومه، می بایست در ابتدا تفاوت میان Resume و CV را درک کنید.

Resume تشکیل شده از دو صفحه می باشد و شامل اطلاعاتی از قبیل اطلاعات کاری و تحصیلی شما می باشد که به صورت خلاصه و تیتر وار می بایست بیان شود. درضمن نیازی به بیان جزئیات سوابق کاری تان نمی باشد.

در تقابل CV تشکیل شده از سندی دو صفحه ای است که شامل مواردی همچون اطلاعات شخصی، سوابق کاری و همچنین دستاورد های کاری می باشد که می بایست با جزئیات کامل بیان شود.

انواع رزومه

انواع رزومه

  • نوشتن سوابق کاری در رزومه بر اساس تاریخ که عموما آخرین سوابق کاری در اول رزومه ذکر می شود.
  • نوشتن رزومه مطابق با مهارت که عموما برای موقعیت های خاص شغلی تولید می شود.

 

 

اطلاعات موجود درون رزومه حرفه ای

  • دارای یک الگوی مناسب برای نوشتن ارزش های شخص کارجو
  • اطلاعات شخصی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس سکونت، تاریخ تولد و شماره تلفن در رزومه
  • هدف از نوشتن رزومه و یا خلاصه آن
  • رشته تحصیلی و یا دانشگاهی
  • نوشتن سوابق کاری به گونه ای که شما را شخصی فعال معرفی کند
  • مسلط به بیشتر زبان های دنیا به هنگام استخدام در یک محیط بین المللی
  • آوردن توضیحاتی در رابطه با علاقه و دستاورد ها به صورت مختصر و مفید
  • آوردن تخصص هایی همچون تسلط به یک زبان غیر فارسی، توانایی با کار کردن نرم افزار های شرکت Microsoft Office، توانایی گشت و گذار در اینترنت و مسلط به ابزار های آنلاین که مرتبط با شغل مورد نظر است و کارفرما انتظار دیدن آن ها را در رزومه شما دارد
  • نوشتن شماره تماس کارفرمایان پیشین در قسمت های خالی و بلا استفاده

اطلاعات-موجود-درون-رزومه-حرفه-ای

جمع بندی

سرکار خانم سهیلا سرگزی، کلیه تجارب و تخصص های خود را بصورت آموزش ها و همچنین دوره های آنلاین در اختیار افراد جامعه قرار داده است تا کلیه مدیران کسب و کار از این تجربیات بهره ببرند و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند.

ما در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا شما عزیزان را با رزومه و نکات مهم آن آشنا سازیم. چنانچه شما عزیزان در این زمینه تمایل به مطالعه مطالب بیشتری دارید و می خواهید علم و دانش خود را افزایش دهید، پیشنهاد می شود به وبلاگ شخصی سرکار خانم سهیلا سرگزی مراجعه کنید.

همچنین چنانچه شما عزیزان در رابطه با رزومه و نحوه نوشتن آن بصورت حرفه ای و یا دیگر خدمات، سوال و یا پیشنهادی داشتید، می توانید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و یا از مشاوره رایگان بهره مند شوید. منتظر پیشنهادات بی نظیرتان هستیم.

سپاس ازینکه تا پایان مطالب همراه ما بودید.

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!