لایف کوچینگ چیست؟

دسته بندی ها : آموزش, بیزینس کوچینگ 25 ژانویه 2021 سهیلا سرگزی 1058 بازدید
لایف کوچینگ چیست؟

می توان گفت که 90 درصد از شکست هایی که افراد می خورند، به این خاطر است که از جای اشتباهی شروع به فعالیت می کنند. همچنین تجربه ثابت کرده است که بیشتر مردم در دنیا، موفق نمی باشند. ممکن است خیلی ها آرزویی در سر داشته باشند و سال های سال تنها آن آرزو را در دل خود داشته باشند و به آن هیچ گاه نرسند. اما سوالی که در این جا مطرح است این است که دقیقا به چه علت به هدف خود نرسیده اند؟ ممکن است که شما با خود بگویید که به دلایلی همچون تنبلی، هدف مورد نظر و یا نداشتن برنامه ریزی درست است؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که خیلی از افراد ممکن است هدف و حتی برنامه درستی داشته باشند اما موفقیتی کسب نکرده باشند. در حال حاضر نتیجه ای که هم اکنون کسب کرده ایم، این است که بیشتر افراد و یا حتی 90 درصد آن ها علت شکست شان، شروع فعالیت از جای اشتباه است.برای رفع این مشکل چه میتوان کرد؟ ایا تا به حال درباره لایف کوچینگ شنیده اید؟

این را در نظر داشته باشید که ممکن است هر شخصی در قسمتی از زندگی اش، در انتخاب خود دچار اشتباه و سردرگمی شده باشد و یا شکست بزرگی را تجربه کرده باشد و ازین بابت شاکی باشد. در این مواقع بهتر است با کل قدرتی که در دست دارد بهتر از هر روز دیگری، درخشان تر و تاثیرگذار تر از قبل عمل کنید. اکنون شاید از خود از خود بپرسید چگونه؟ ما اینجا ایم تا با استفاده از روش لایف کوچینگ و به عبارتی مربی رشد فردی به شما کمک کنیم تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن خود را آماده روبرو شدن با مشکلات با تمام قدرت خود کنید و به راحتی تمام مسائل پیش رو را حل کنید.

شما می توانید با کمک مربی رشد فردی خود و یا به عبارتی لایف کوچینگ، به راحتی از میان موانعی که بر سر راهتان قرار دارد، عبور کنید. در حقیقت لایف کوچینگ همچون یک دوست برای شما است که به شما در رسیدن به موفقیت در زندگی تان، کمک بسیاری می کند؛ این را در نظر داشته باشید که لایف کوچینگ از لحاظ روحی و روانی و همچنین عاطفی به شمادر رسیدن به موفقیت، کمک می کند.

لایف کوچ

لایف کوچ کیست؟

در واقع لایف کوچ کسی است که به شما جهت مقابله با موانعی که موجب پیشرفت تان می گردد، کمک می کند. در حقیقت می توان گفت که مربی رشد فردی و یا لایف کوچینگ، به افرادی که از نظر روحی سلامت کامل دارند، کمک می کند تا در مقابل مشکلات پیش آمده در زندگی خود به صورت کامل کاربردی عمل کنند و موفقیت های بیشتری را در زندگی خود کسب کنند.

در نظر داشته باشید که لایف کوچ، یک روان شناس و یا روانپزشک نیست؛ در حقیقت او از شیوه ای استفاده می کند که افراد سالم را از نظر روحی کمک کند تا از این طریق اهداف خود را شناسایی کنند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

جایی ایستاده ام که این اتفاق به من رسید!

بیشتر ما مردم خواستار ثروت زیاد، زندگی شادتر و همچنین موفقیت بیشتر در زندگی خود می باشیم. همچنین بیشتر ما می خواهیم که زندگی بهتری برای خود بسازیم. یا حتی بیشتر مردم می خواهند که مشاغل موفق تری داشته باشند، در جامعه بدرخشند و یا جایگاه اجتماعی خیلی بهتر و یا ارزشمند تری به همراه داشته باشند. همه این موارد خیلی هم خوب است و هیچ گونه عیبی هم ندارد و کلیه این خواسته ها ممکن است در مسیر رشد و بهبود بخشیدن یک جامعه، کمک بسیاری کند.

ما تلاش بسیاری برای رسیدن به اهداف خود می کنیم، ممکن است در این میان بار ها شکست بخوریم ولی دست از تلاش کردن بر نمی داریم؛ اما بعد از این همه تلاش می بینیم که به آنچه در ذهن خود داشته ایم، نرسیدیم. این نکته را فراموش می کنیم که وضعیت اکنون ما برآیندی از ما می باشد. این جمله به این معناست که چنانچه شما صاحب ماشین، خانه، همسر و … هستید، این برآیندی از شما است. شاید به نظر برسد که همه این ها کاملا اتفاقی است؛ حتی در صورتی که اتفاقی باشد، باز هم شما در مکانی ایستاده اید که به شما رسیده است ، اما به شرط آن که مسیر را درست برویم. در لایف کوچینگ ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید مسیر زندگی و رسیدن به اهداف خود را پیدا کنید.

تاثیر افکار و باور ها بر روی وضعیت موجود!

افکار شما مساوی است با باور ها، عقاید و عادت هایی که در ذهن خود دارید. زمانی که از فکر سخن به میان می آید، منظور همان باور ها و عقاید ذهنی می باشد. چنانکه با باور ها و عقایدی که در ذهن دارید به مکانی که هم اکنون ایستاده اید، رسیده اید. به طور مثال می توان گفت که برخی از افراد در ذهن با خود می گویند می خواهیم به مکان ایده آلی دست پیدا کنیم، شرکت خود را موفق تر از قبل کنیم، فروش خود را افزایش دهیم، درآمد بالاتری برای خود بسازیم، خانه مستقلی داشته باشیم؛ توجه داشته باشید که همه این موارد بسیار خوب است اما درصورتی که در مکان و جای درستی شروع به فعالیت کنید. شما می بایست روی خود تمرکز کرده و سرمایه گذاری کنید. در حقیقت این شما هستید که این شغل، این شرکت و حتی این زندگی را برای خود به ارمغان آورده اید. در لایف کوچینگ، از تکنیک های حرفه ای و تخصصی استفاده می شود که برای هر شخصی متفاوت و مربوط به خود شخص است.

موفقیت فردی

نکته نهفته و راز مهم موفقیت!

چنانچه من آرزو های فراتر و بهتر از این جایی که قرار دارم را می خواهم، می بایست روی خود تمرکز کرده و سرمایه گذاری کنم؛ چرا که این نکته بسیار مهم یک نکته نهفته و یک راز اساسی از موفقیت می باشد.

هر شخصی که به موفقیت دست پیدا کند، عادت ها و یا افکاری در ذهن خود از خانواده و همچنین از محیط و آموزش ها داشته است که منجر به موفقیت او می شود. به این صورت که توانسته است درون خود تغییری ایجاد کند و بر ترس های خود، شک و تردید ها، خشم ها، رنجش ها و حتی تنبلی ها و خوشی های خود غلبه کند و به همه این موارد پایان دهد و عادت آینده نگری را در خود ایجاد کند.

امکان دارد شما نیز دیده باشید که شخصی به یک شبه زندگی اش کاملا متحول و دگرگون شده است و با خود بگویید چرا؟ چرا که باور خود را توانسته است به خوبی تغییر دهد و با خود در ذهن می گوید که این راه و روش زندگی و این افکار، من را به هیچ موفقیتی نمی رساند. یک ضرب المثل قدیمی در این جا مطرح است که با یک اسب ناتوان، نمی توان به سفر دور و درازی رفت. چنانچه می خواهید به موفقیتی دست پیدا کنید، می بایست اسباب بسیار بزرگی را برای خود فراهم کنید. ذهن و تفکر شما است که می بایست تغییر کند.

در این جا به روش لایف کوچینگ، به شما می گویم چگونه می توانید در خود تحول ایجاد کنید؛ شما با فراگیری لایف کوچینگ، می توانید دچار تحول شوید و تغییرات بزرگی را در خود پدید آورید و حتی از این طریق می توانید به هر آنچه که در ذهن خود دارید، دست پیدا کنید. به شرط آن که اسباب و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

جمع بندی

سرکار خانم سرگزی، کلیه تجربیات و مهارت های خود را در قالب آموزش ها و دوره های آنلاین در اختیار عموم قرار داده تا تمامی صاحبان کسب و کار از این موارد بهره ببرند و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند.

در این مقاله سعی کردیم که شما را با لایف کوچینگ آشنا کنیم. در صورتی که تمایل به مطالعه مطالب بیشتری در این زمینه دارید، به وبلاگ شخصی سهیلا سرگزی مراجعه کنید.

همچنین اگر شما در رابطه با لایف کوچینگ و یا سایر خدمات سوالی داشتید، می توانید پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. منتظر انتقادات و پیشنهادات فوق العاده شما عزیزان هستیم.

هدف ما جلب رضایت شما است. ممنون که تا پایان ما را همراهی کردید.

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!