چگونه افراد کوچ ناپذیر را کوچ کنیم؟

دسته بندی ها : آموزش, بیزینس کوچینگ 11 سپتامبر 2020 سهیلا سرگزی 1300 بازدید
چگونه افراد کوچ ناپذیر را کوچ کنیم

امروزه تمامی افراد به یک کوچ ( Coach ) برای رسیدن به اهداف تعیین شده در زمینه های مختلف نیاز دارند تا از طریق گفت و گو به آن ها کمک کند ابتدا اهداف خود را تعیین نموده و سپس بهترین راه دستیابی به آن اهداف را پیدا کند.پس شاید با توجه به تعریف بالا با خود بگوئید: کوچینگ بسیار موثر و کاربردی است و هر کسی دوست دارد می تواند کوچ یا راهنمایی شود. اما لازم به ذکر است که بعضی از افراد دوست ندارند کوچ شوند یا به اصطلاح دوست ندارند شما کوچ شان کنید و کوچ ناپذیر هستند.

اما چرا؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. زیرا هر فرد قبل از اینکه شما را به عنوان کوچ خود به رسمیت بشناسد این سه سوال را از خود می پرسد:
آیا کوچ واقعاً به من و خواسته هایم پاسخ می دهد؟
می‌توانم به او اعتماد کنم؟
آیا ارزش افزوده‌ای برای من خواهد داشت؟
و وقتی طرف مقابل شما جواب سوال های بالا را پیدا کرد آن وقت تصمیم می گیرد که آیا شما می توانید کوچ خوبی برای او باشید یا خیر! اما همان طور که می دانید بسیاری از افراد به دلایل مختلف قانع نمی شوند که کوچ شوند. در این شرایط چطور می توان افراد کوچ ناپذیر را کوچ کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم به عنوان یک کوچ موثر شناخته شده و افراد کوچ ناپذیر را کوچ کنید.

افراد کوچ ناپذیر چه کسانی هستند؟

افراد کوچ ناپذیر

چیزی به نام کوچ ناپذیر بودن وجود ندارد زیرا اگر فردی بتواند به دیگران این حس را منتقل کند که قادر است مشکلات شان را حل کند و یا می تواند به آن ها میانبرهایی برای رسیدن به موفقیت و رشد فردی و کاری نشان دهد هرگز این فرصت را از دست نمی دهند و به اصطلاحاً اگر فردی دلش نمی خواهد شما کوچ او باشید به این دلیل نیست که کوچ ناپذیر است بلکه به این معناست که دوست ندارد شما کوچ یا راهنمای او باشید و اصطلاحاً فکر می کند شما صلاحیت این کار را ندارید و یا حتی دوست ندارد برای رسیدن به شرایط دلخواه هزینه ای پرداخت کند. پس شما در مواجهه با چنین افرادی تنها لازم است از آن ها دلیلی که نمی خواهند کوچ شوند را بپرسید تا بتوانید مطابق با پاسخ آن ها راه حل مناسبی برای مشکل آن ها پیدا کنید.

دلایل کوچ ناپذیری افراد

در زیر به چند مورد از دلایل افراد برای کوچ ناپذیری اشاره کرده ایم که می تواند به شما کمک کند در چنین شرایطی رفتار و واکنش مناسبی را از خود بروز دهید:

اعتماد نکردن به شما: در برخی از موارد افراد به طور کافی به شما و توانایی هایتان اعتماد ندارند و یا حس می کنند شما مسائل شخصی آن ها را با دیگران به اشتراک می گذارید. در چنین شرایطی لازم است به آن ها این اطمینان را بدهید که رازدار خوبی هستید و قصد شما بهتر کردن اوضاع، با کمک خود آن ها است.

مغرور بودن: در بسیاری از موارد، افراد فکر می کنند که اگر از کسی مشاوره، راهنمایی و حتی کمک بگیرند به غرور آن ها لطمه می خورد و اقتدار آن ها زیر سوال می رود. در چنین شرایطی شما باید ارتباط صحیحی با طرف مقابل داشته باشید تا حس کند شما قرار است با کمک خود او مشکلاتش را برطرف کنید.

عدم صلاحیت شما: شما می توانید با ارائه سند ها، مدارک و مستندات صلاحیت خود را برای آن ها ثابت کنید تا آن ها به توانایی های شما پی ببرند.

هزینه: برخی افراد یا درآمد کافی برای پرداخت هزینه ی کوچینگ را ندارند و یا حتی اگر کوچ رایگان هم انجام شود، به این دلیل که اطلاعی از شرایط هزینه ها ندارند از امتحان کردن سر باز می زنند. در چنین شرایطی لازم است شما شرایط هزینه را کاملاً واضح شرح دهید.

تجربه های بد قبلی: از آن جایی که انتخاب یک ره یار یا کوچ مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اگر افرادی که فاقد دانش و صلاحیت انجام این کار هستند شروع به فعالیت کنند، موجب می شوند مراجعین آن ها دیگر به کوچ ها اعتماد نکنند و در این مورد باید به آن ها حق بدهید. در چنین شرایطی لازم است شما دلایلی که شما را از دیگر کوچ ها متمایز می کنند را بیان کنید تا افراد برای انتخاب شان مطمئن تر باشند.

چرا افراد به کوچینگ نیاز دارند؟

نیاز به کوچینگ

رشد شخصی

ذهنیت: همه ی افراد یک سری باور های بازدارنده دارند که مانع موفقیت می شوند. یک کوچ به شما کمک می کند ابتدا این باور های مخرب را شناسایی کرده و سپس آن ها را رفع کنید.

شخصیتی: یک کوچ به شما کمک می کند متوجه بشوید که رفتارها و کارهای شما تا چه اندازه در مسیر رشدتان موثر یا مانع هستند.

مهارتی: کوچ به شما کمک می کند که تشخیص دهید برای رشد بیشتر به چه مهارت هایی نیاز دارید.

رشد کسب و کار

راه اندازی: کوچ به شما کمک می کند چه کاری را چطور و چگونه راه اندازی کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

توسعه و گسترش کسب و کار: کوچ به شما کمک می کند چالش های کسب و کارتان را شناسایی کرده و برای حل آن ها بهترین راه حل ها را پیدا کنید.

تعادل بین زندگی و کسب و کار: کوچ به شما کمک می کند که یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند داشته باشید و در نتیجه بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید.

اگر میخواهید بیشتر با مزایای کوچینگ برای کسب و کارها آشنا شوید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ای که با همین نام در سایت منتشر کرده ایم را مطالعه کنید در این مقاله با جزئیات بیشتر درباره داشتن کوچینگ برای کسب و کار ها صخبت کرده ایم.

ویژگی های یک کوچ خوب

ویژگی یک کوچ خوب

اگر می خواهید کوچ موثرتری باشید، لازم است ویژگی های زیر را داشته باشید:
خوب گوش دهید و اطلاعات دریافتی را به درستی بررسی کنید
مسئولیت پذیر باشید
اجتماعی و با نشاط باشید
از خلاقیت خود استفاده کنید تا از دیگران متمایز شوید
شجاع و قاطع باشید
ثبات عاطفی داشته باشید
راحت باشید
علاقه مند به کمک کردن به مردم باشید

سخن پایانی

در این مطلب در مورد دلایل کوچ ناپذیری افراد و راه حل های این مشکل صحبت کردیم که با عمل کردن به آن ها می توانید یک کوچ موفق و تاثیر گذار باشید. اگر شما هم از افرادی هستید که به رشد خود و کسب و کارتان اهمیت می دهید به شما پیشنهاد می کنیم با مراجعه به مقالات سایت  سهیلا سرگزی از تمامی هر آن چه که هرگز هیچ کس برای موفقیت و رشد شخصیتی و کسب و کارتان به شما نخواهد گفت باخبر شوید.

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!