چگونه یک مشاور کسب و کار شویم؟

دسته بندی ها : آموزش 27 ژانویه 2021 سهیلا سرگزی 1062 بازدید
چگونه یک مشاور کسب و کار شویم؟

امروزه در دنیای کسب و کار مدرن، همه به یک مشاوره نیاز دارند. شاید شما فردی بسیار دقیق باشید که روزانه بر تمام بخش های کار خود نظارت دارید و به اصطلاح بر تمامی نقاط کار خود متمرکز هستید اما آیا شما هرگز به یک مشاور نیاز نخواهید داشت؟

هنگامی که شما بر روی کارتان نظارت دارید، از فاصله نزدیک به آن نگاه می کنید و تنها یک بُعد آن را می بینید و این باعث می شود بسیاری از مسائل، مشکلات و چالش ها از چشم شما پنهان بماند و شما متوجه آن ها نخواهید شد. پس به همین علت شما به یک فرد احتیاج دارید که از فاصله دور تر و خارج از کسب و کار شما، بتواند با نگاهی بی طرفانه، مشکلات و چالش ها را ببیند و آن ها را برای شما بازگو کند. این فرد می تواند یک مشاور کسب و کار باشد و قطعا باید تجربه های لازم را در کسب و کار های مختلف داشته باشد.

مشاور کسب و کار کیست؟

مشاور کسب و کار در واقع فردی است که موانع و مشکلاتی که در کسب و کار شما به وجود می آید را حل کرده و از توقف کسب و کار و از بین رفتن سرمایه شما جلوگیری می کند. همچنین مشاورین کسب و کار با توجه به رشد سریع تکنولوژی، راه هایی را به شما معرفی می کنند که در نتیجه باعث می شود شما مشتریان بیشتری جذب کنید، در بازاریابی موفق شوید و همچنین از رقیب های خود پیشی بگیرید. در نتیجه مشاوره با فردی که در این زمینه حرفه ای باشد و تخصص کافی را داشته باشد به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم ها را بگیرید و موفقیت کسب و کارتان را تضمین کنید.

اهداف مشاور کسب و کار

  1. ارائه اطلاعات کافی و مفید به مشتری
  2. ارائه توصیه لازم به مشتری
  3. کمک به اجرای راه حل های توصیه شده
  4. آموزش حل مشکلات در آینده
  5. ایجاد تاثیر گذاری دائمی

یک روش اثر گذار برای تجزیه و تحلیل روند مشاوره کسب و کار، توجه به اهداف آن می باشد. مواردی که در بالا نام بردیم، چند نمونه از مواردی هستند که برای مشاوره موثر بسیار ضروری است حتی اگر در هنگام شروع مشاوره به عنوان اهداف مشخص و مهم کسب و کار شناخته نشوند.

مشاوره کسب و کار کیست؟

چگونه یک مشاور کسب و کار موفق شویم؟

در ادامه چند راهکار و توصیه برای افرادی که می خواهند مشاور کسب و کار حرفه ای و بهتری بشوند، خواهیم گفت.

  1. تجربه لازم در آن حرفه را داشته باشید

در قدم اول برای این که به یک مشاور عالی تبدیل شوید، باید در آن کار خبره باشید. در این زمینه، تجربه بسیار امر مهمی است. برای مثال شما نمی‌توانید مشاوره کسب و کار رسانه، یا تبلیغات باشید اما از رسانه و تبلیغات شناختی نداشته باشید. شما باید اطلاعات و تجربیات کافی در زمینه کسب و کار رسانه، یا تبلیغات را داشته باشید تا در مورد آن مشاوره صحیح بدهید.

 

  1. اعتماد به نفس داشته باشید

شما در هر زمینه ای که بخواهید مشاور خوبی به نظر برسید باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. اگر قرار است شما به عنوان یک مشاور کسب و کار در یک بخش که تخصص آن را دارید فرمان، بخشی از یک سازمان یا شرکت را بدست بگیرید قطعا باید با اطمینان از علم و دانش خود، تخصص و سوابق شغلی درخشانی که دارید، با اعتماد به نفس رو به روی مالک یا صاحب و دارنده سازمان بنشینید و از اهداف و کار هایی که در ذهن دارید با او صحبت کنید تا او بتواند به علم و تخصص شما اعتماد کند و از مشاوره های شما استفاده کند.

  1. سخنور خوبی باشید

شما برای اینکه مشاوره ای تاثیر گذار را پشت سر بگذارید، باید قدرت کلام بالایی داشته باشید و به اصطلاح باید سخنور بسیار خوبی باشید. یک مشاور حرفه ای باید با شخصیت پر شور و شوق و اقناع کننده، توجه ها را به خود جلب کند.

  1. هزینه ها را مدیریت کنید و آن ها را کاهش دهید

یک مشاور کسب و کار باید با شناسایی ساختار های سازمانی و روند فرایند های کاری، مشکلات و موانع کاری را در شرکت ها و سازمان ها مشخص کرده و راه حل هایی برای برطرف کردن آن ها ارائه دهد. همچنین باید ساختار های موفق و عملی، برای هر نوع کسب و کار و سازمان را به مدیران پیشنهاد دهد. این کار از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری می کند و باعث کاهش هزینه ها می شود.

  1. باعث رشد و ارتقای کسب و کار شوید

داشتن تبحر در رشد و ارتقاء کسب و کار، برای یک مشاور امری بسیار مهم است. یک مشاور کسب و کار، با بررسی بازار و مشتریان آن ، راهکارها و استراتژی های عملی و زود بازده را برای تیم های بازاریابی و فروش ارائه می کند. از طرفی به مجموعه و کارمندان و حتی مدیران، اهداف و چشم اندازهای وسیع تر و بزرگ تری را در کسب و کار نشان داده و راهکارهای دستیابی به آن ها را هم ارائه می نماید.

مشاوره کسب و کار

  1. استراتژی های کار را برای خودتان رسم کنید

شما باید یک برنامه یا استراتژی موقعیت برای خودتان ترسیم کنید و با کمک آن، نقاط ضعف و پیشرفت را در هر دوره بشناسید و باعث بهبود آن ها شوید. همچنین می توانید با داشتن استراتژی، برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت کسب و کار را به مشتری ارائه دهید.

کلام آخر

یک مشاوره کسب و کار می تواند سرنوشت سازمان و کسب و کاری را به کلی تغییر دهد و از واژگونی یک کسب و کار چلوگیری کند.

لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می توانید به سایت سهیلا سرگزی مراجعه نمایید و از مهارت های یک مشاور کسب و کار بهرمند شوید که منجر به تحولی عظیم در کسب و کارتان می شود.

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!