بیزینس کوچینگ در ایران

دسته بندی ها : بیزینس کوچینگ 21 دسامبر 2020 سهیلا سرگزی 1156 بازدید
بیزینس کوچینگ در ایران

اغلب انسان ها همواره قصد داشتن، کار های بزرگ و مفیدی انجام دهند اما از شروع کردن کارهای خود واهمه و ترس بسیاری داشتند، به دلیل این که این افراد هیچ گونه آموزش کاربردی را پشت سر نگذاشتند و هیچ فردی را هم به عنوان یک راهنما در اختیار خود ندارند. امروزه کمک گرفتن از یک کوچ برای رسین به اهداف، روشی است که بسیاری از مشکلات را حل کرده است. کوچینگ در ایران به مرحله ای رسیده است که بسیاری از مردم با آن آشنا هستند و برای کسب و کار و موفقیت فردی خود از این روش بهرمند می شوند.

 

 

 

کوچینگ چیست؟

تصور کنید که شما یک ورزشکار هستید اما به دلایل متعددی به هیچ مربی ورزشی دسترسی ندارید و ناچار هستید که به تنهایی تمرینات خود را انجام دهید؛ در این شرایط شما پس از مدتی به نتیجه دلخواه خود نمی رسید و اندکی بعد ورزش کردن را رها می کنید؛ حال اگر یک مربی دلسوز در اختیار داشته باشید که مدام شاگرد خود را تشویق می کند و همواره پیشرفت شما را در نظر دارد، بدیهی است که در این شرایط شما به راحتی می توانید مقام قهرمانی را کسب کنید. کوچینگ هم مانند همین مثال است و قدم به قدم در کنار شما به منظور بهبود و اصلاح کسب و کار مورد نظر شما حرکت می کند و لازم به ذکر است که کوچینگ مانند یک منبع اطلاعاتی بسیار غنی و مجهز در اختیار شما قرار دارد که همواره برای مشتریان خود مشاوره های تخصصی در نظر می گیرد و آموزش های منحصر به فرد را برای آنان برگزار می کند. البته موضوع به همین نقطه ختم نمی شود چرا که همواره کوچینگ، استعداد و توانایی های شما را ارتقا می دهد و یکی از اهداف آن این است که نقاط ضعف شما را برطرف سازد.

 

عده ای هم تصور می کنند که حتما باید دارای کسب و کار بسیار عظیم و موفق باشند تا بتوانند از کوچینگ استفاده کنند؛ اما این طرز تفکر کاملا اشتباه است به دلیل این که هدف عمده کوچینگ رشد و پیشرفت بیزینس شما هست و اگر شما کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کردید باز هم می توانید از وجود کوچینگ بهره ببرید.

کوچینگ در ایران

 

کوچینگ در زندگی چه افرادی حیاتی است؟

کوچینگ هم مانند بسیاری از موضوعات دیگر دارای مخاطبان خاص است و استفاده از کوچینگ برای عده ای از افراد بسیار ضروری است و در حقیقت اگر از آن استفاده نکنند، امکان دارد که ضرر جبران ناپذیری را متحمل شوند. به عنوان مثال، یک کار آفرین برای این که بتواند کسب و کار خود را گسترش و ارتقا دهید به ایده های نوین و تازه احتیاج دارد. همچنین در برخی از مواقع هم امکان دارد که مسیر نادرستی را انتخاب کرده باشد و بیزینس خود را به خطر بیندازد که در این شرایط وجود کوچینگ می تواند او را از نابودی نجات دهد. خبر خوش این که کوچینگ تنها به کشور های خارجی اختصاص ندارد و افرادی هم که در ایران ساکن هستند می توانند از کلیه امکانات آن استفاده کنند و روزانه به کمک کوچینگ مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری طی کنند.

 

مدیران ارشد بسیاری در ایران هستند که از عدم پیشرفت بیزینس خود رنج می برند و هرگز از روند کسب و کار خود رضایت کافی را ندارند، اما بسیاری از آنان برای مدت کوتاهی از کوچینگ استفاده کردند و با نتیجه حیرت انگیزی روبه رو شدند و مدام حسرت می خورند که چرا زودتر با کوچینگ آشنا نشدند. یک مدیر عامل شرکت با دغدغه و اضطراب بسیاری سر و کار دارد و حتی در برخی مواقع توانایی کنترل کردن عملکرد کارمندان خود را ندارد و بیشتر زمان خود را در صرف جلسات کاری می کند؛ در این شرایط کوچینگ به او کمک می کند و برای آینده شرکت و بیزینس او نقشه راه را ترسیم می کند و سپس مدیر عامل متوجه می شود که در آینده بسیار نزدیک چه چیزی در انتظار کسب و کار اوست و این روند در استحکام شرکت او نقش پر رنگی دارد.

 

به طور خلاصه می توان گفت هر فرد بلند پروازی که تمایل به پیشرفت و توسعه در کسب و کار خود را دارد، می تواند از وجود کوچینگ بهره ببرد و به کمک آن زندگی خود را برای همیشه دگرگون سازد.

 

مزایای استفاده از کوچینگ در بیزینس ایران چیست؟


مزایای کوچینگ

  • به شما کمک می کند که افراد خبره و ماهر را در کسب و کار خود استخدام کنید.
  • مهارت های مدیریت و رهبری را در درون شما تقویت می کند.
  • باور ها و عقاید اشتباه و منفی را از ذهن شما دور می کند و کمک می کند که مدیران تنها بر روی پیشرفت سازمان خود تمرکز داشته باشند.
  • واقعیت را برای مدیران ارشد بیان می کند و به آن ها کمک می کند که بهترین تصمیمات را در شرایط بحرانی داشته باشند.
  • فرصت های نادر به شما یادآوری می کند و هرگز اجازه نمی دهد که شما موقعیت های کم یاب را از دست بدهید.
  • به صاحبان کسب و کار یادآوری می کند که بهترین شرایط را برای رشد و ترقی کارمندان خود در نظر بگیرد، چرا که پیشرفت آن ها با موفقیت شما در کسب و کار ارتباط مستقیمی دارد.
  • هدف عمده کوچینگ این است که موانع را از سر راه و یا افکار محدود شما بردارد و همواره راه موفقیت را برای شما یادآوری کند.
  • از اهمیت و ارزش اهداف شما غافل نمی شود و هرگز به شما هم اجازه نمی دهد که آن ها را به فراموشی بسپارید.

 

چه کسانی در حرفه کوچینگ اشتغال دارند؟

عده ای از افراد تصور می کنند که هر فردی می تواند وارد حرفه کوچینگ شود و تمامی کسب و کارها را راهنمایی کند، غافل از این که آن ها سالیان طولانی به یادگیری مشغول بودند و هرگز آموزش های خود را ترک نمی کنند.

 

سازمان بین المللی کوچینگ در انتخاب افراد خود نهایت سخت گیری و دقت را اعمال می کند و سپس اجازه می دهد که آن ها دوره های مرتبط را پشت سر بگذارند و در صورتی که در این راه به موفقیت رسیدند، می توانند در حوزه کوچینگ مشغول به کار شوند.

 

کلام آخر

تمام تلاش ما در این مقاله این بود که شما با اهمیت و مزایای کوچینگ آشنا شوید و کسب و کار خود را از مرحله سقوط نجات دهید و روزانه بتوانید به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند و هرگز طعم شکست را تجربه نکنید.

بدیهی است که همه شما عزیزان مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید و برای این کار کافی است که به سایت ما مراجعه کنید تا با مفاهیم کوچینگ بیشتر آشنا شوید. سپاس از این که تا پایان ما را همراهی کردید.

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!