کوچینگ سازمانی چیست؟

کوچینگ به زبان ساده

کوچینگ به انواع مختلفی مانند کوچینگ سازمانی ، کوچینگ شغلی و … تقسیم می شود اما در تمام موارد، هدف آن کمک به شما برای دستیابی به بهترین خود در مقام مدیر یا رهبر است. جلسات و تجربیات کوچینگ، چیزی مانند ترکیب درمانگری، بحث‌ های جلسات هیأت مدیره و آموزش ‌های تیم های المپیک است. در کوچینگ تمام تمرکز بروی پیشرفت و توسعه کسب و کار شما است. کوچینگ یک شیوه نوین و رو به رشد برای کمک به مدیران و اشخاص برای بهبود، پیشرفت و توسعه و دستیابی به اهداف و موفقیت های فردی می باشد. کوچینگ با توجه به واکنش فرد، انعطاف پذیر و کارآمد است. در این روش از قضاوت پرهیز می شود و به افراد کمک می کند تا در زمینه های مربوط به کسب و کار رشد و پیشرفت داشته باشند.

برای ثبت نام و دریافت مشاوره رایگان با این شماره تماس بگیرید 09122026434

کوچ کیست؟

کوچ با داشتن این عقیده که فرد پاسخ تمام مشکلاتش را می داند و می تواند با استفاده از مهارت هایی مانند گوش شنوا، پرسش و پاسخ های موثر به او کمک می کند تا پاسخ درست را پیدا می کند. کوچ به فرد کمک می کند تا مطلب تازه ای را خودش یاد بگیرد نه این که موضوع تازه ای به فرد یاد بدهد. کوچ به مراجعه کننده همیاری می رساند و او را به عمیق فکر کردن تشویق می کند و به او انگیزه می دهد تا پتانسیل های فردی و حرفه ای خود را به بالا ترین حد برساند. کوچ بر روی آینده و اهداف و فرصت های به وجود آمده تمرکز دارد نه اشتباهات گذشته. کوچ همیشه بر این عقیده است که توانایی ‌های فرد بیشتر از چیزی است که در حال حاضر نشان می‌دهد و او را بر اساس عملکرد امروز فرد قضاوت نمی‌ کند. از این طریق است که به او کمک می‌ کند به جایگاه بالا تری دست پیدا و رشد کند. کوچ نگاه می ‌کند تا ببیند مراجع چه توانایی و مهارت هایی دارد که از آن‌ ها استفاده کند و چه توانمندی‌ هایی دارد که از آن ‌ها استفاده نمی ‌کند.

کوچینگ سازمانی چیست

مزایای کوچینگ

  • فهرست کردن نیاز ها، انگیزه ها، خواسته ها و مهارت ها برای کمک به اشخاص در ایجاد یک تغییر پایدار.
  • هم فکری با مراجعه کننده در تنظیم اهداف و ارزیابی پیشرفت این اهداف.
  • تشویق به رشد در کار و رفتارات شخصی و ایجاد تغییر در رویکرد و رفتار مراجعه کننده
  • حفظ اسرار شخصی و کاری و خودداری از قضاوت و احترام به نظرات، سبک زندگی مراجعه کننده.
  • تلاش برای رشد و توسعه شایستگی های فردی و کاهش وابستگی هایی که برای مراجعه کننده تاثی خاصی ندارد.

انواع کوچینگ

  • کوچینگ فردی
  • کوچینگ زندگی
  • کوچینگ شغلی
  • کوچینگ رابطه
  • کوچینگ عملکرد
  • بیزینس کوچینگ
  • کوچینگ مهارت‌های ارتباطی
  • کوچینگ سازمانی

کوچینگ چه فایده ای داره ؟

وقتی از کمک یک کوچ حرفه ای استفاده می کنید، با توجه به شناختی که از خود و توانایی های تان دارید به بهترین نتیجه ممکن می رسید. کوچینگ به شما پیشنهادات عجیب و غریب نمی کند و به جای آن با شما درگیر می شود و سوالات خوب و موثر می پرسد که به جوابی فوق العاده که برای شما مناسب است برسد.

بزرگان تاریخ در مورد کوچینگ چه گفته اند؟

تیموتی گالوی:

کوچینگ را باز کردن پتانسیل ‌ها برای افزایش عملکرد خود می‌داند و عقیده دارد که کوچینگ کمکی به یادگیری افراد است و آموزش نمی‌ باشد.

جان ویتمور:

در سطح پایه و مقدماتی، کوچینگ یک روش و فن معلمی است که با تمرین به مهارت تبدیل می‌ شود و با اهداء و فداکاری به‌ صورت هنر در می ‌آید.

سر الکس فرگوسن:

کوچینگ نوعی رابطه تعاملی است که به افراد در زمینه شناسایی و هدایت و تحقق اهداف شخصی و شغلی، سریع‌ تر از آنچه که خود قادر به انجام آن هستند، کمک می ‌کند و علاوه بر افزایش مهارت‌ های ارتباطی، حل‌ مسئله، کار گروهی و ارتقای توانمندی ‌های فردی، به توسعه شایستگی‌ های اصلی شغل نیز می ‌انجامد.

کوچینگ سازمانی چیست؟

کوچینگ سازمانی یکی از پر استفاده ترین و پرطرفدار ترین نوع‌ های کوچینگ است که برای هر سازمانی استفاده از آن الزامی است و در آن به بحث هایی مانند هدفمند سازی پرسنل، کاهش هزینه ‌ها، ارتقا هر چه بیشتر توانایی مدیران و مواردی از این موارد در ارتباط است. اما در کوچینگ سازمانی مهم ‌ترین هدف که بیشترین تمرکز مربیان را به خود جلب کرده است، تمرکز بر سرمایه‌ های اصلی سازمان یا همان کارمندان سازمان است. اهمیت انجام درست کار ها توسط کارمندان خیلی زیاد است و می توان گفت زمانی یک سازمان به موفقیت می رسد که کارمندان بدون هیچ فکر و دغدغه دیگری تمام تمرکز خود را برای این کار بگذارند و تمام هدف خود را برای پیشرفت سازمان بدانند. پس می‌ توان نتیجه گرفت پیشرفت سازمان در رابطه با پیشرفت و آرامش پرسنل در هنگام کار است.

هدف کوچینگ سازمانی

مهم‌ ترین کاربرد های کوچینگ سازمانی

.

  • اصلاح ارتباط مدیر و پرسنل
  • تثبیت سود بیشتر سازمان
  • اثرگذاری و پیشرفت کارکنان
  • اصلاح الگو های رفتاری و پیشروی به سمت حداکثر کارایی
  • حفظ سرمایه‌ های آشکار و پنهان سازمان
  • آموزش به‌ جای مدیریت های عصبی
  • حفظ و جذب استعداد های بالقوه
  • روابط بهتر با مشتری
  • محیط کاری مثبت که رابطه مستقیم بر بهره‌وری بیشتر دارد
  • تاثیرات مثبت بر فرهنگ سازمانی
  • برنامه‌ریزی برای مدیران آینده و رشد مدیران اصلی
  • افزایش اعتبار درون سازمانی رهبر و مدیر کار آمد به‌ جای کارمند ساده

.

هدف کوچینگ سازمانی چیست؟

هدف از کوچینگ سازمانی پرورش مثبت و تغییر در سازمان است. در بیشتر موارد از کوچینک برای کمک به سازمان ها برای دستیابی به اهداف خود، افزایش توانایی رهبری و ایجاد تغییر استفاده می شود. کوچینگ سازمانی برای پاسخ دادن به نیاز سازمان ‌هایی ایجاد شده است که طالب چهارچوبی برای رشد و توسعه هستند. امروز از کوچینگ فقط برای افزایش عملکرد و بهتر شدن اشخاص استفاده نمی شود بلکه در مورد ساختن تیم‌ هایی همسان با استراتژی واضح و پذیرفتن مسئولیت در ارائه این استراتژی نیز می باشد.

سهیلا سرگزی کیست؟

سهیلا سرگزی کوچ حرفه ای توسعه فردی و سازمانی با معرفی الگوی مناسب و بومی شده در حوزه مدیریت و توسعه منابع انسانی با مقتضیات سازمانهای ایرانی که مورد تایید عموم قرار گرفته است.

کمک به مدیران و کارآفرینان سازمانهای ایرانی در انتخاب و بکارگیری الگوهای مناسب مرتبط با مدیریت منابع انسانی. آموزش، پرورش و توانمندسازی جامعه‌ی شاغل در حوزه منابع انسانی با رویکردهای نوین توجه به نیازهای حال و آینده سازمانها نیز از فعالیت های ایشان می باشد.

خانم سرگزی تمام تجربیات و مهارت های خود را در قالب آموزش ها و دوره هایی در اختیار عموم قرار داده تا تمامی صاحبان کسب و کار از این موارد استفاده نموده و به موفقیت های بیشتری دست یابند.

[ARPrice id=102] برای ثبت نام و دریافت مشاوره رایگان با این شماره تماس بگیرید 09122026434

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سهیلا سرگزی

کوچ حرفه ای توسعه فردی و سازمانی با معرفی الگوی مناسب و بومی شده در حوزه مدیریت و توسعه منابع انسانی با مقتضیات سازمانهای ایرانی که مورد تایید عموم قرار گرفته است.

کمک به مدیران و کارآفرینان سازمانهای ایرانی در انتخاب و بکارگیری الگوهای مناسب مرتبط با مدیریت منابع انسانی. آموزش، پرورش و توانمندسازی جامعه‌ی شاغل در حوزه منابع انسانی با رویکردهای نوین توجه به نیازهای حال و آینده سازمانها نیز از فعالیت های ایشان می باشد.

خانم سرگزی تمام تجربیات و مهارت های خود را در قالب آموزش ها و دوره هایی در اختیار عموم قرار داده تا تمامی صاحبان کسب و کار از این موارد استفاده نموده و به موفقیت های بیشتری دست یابند.

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!