ویژگی های بیزینس کوچ حرفه ای

دسته بندی ها : دسته‌بندی نشده 31 می 2021 سهیلا سرگزی 807 بازدید

 

بیزینس کوچ به چه معناست؟ کوچ معادل انگلیسی واژه مربی است و بیزینس کوچ به معنای ساده مربی کسب و کار است. بیزنس کوچ با ارائه توصیه هایی در خصوص کسب و کار، محصولات، مشتریان و موقعیت شغلی و اجتماعی شما ارائه می دهد که باعث رشد پیشرفت و بازده بیش تر در کسب و کار شما می شود. با ما همراه باشید تا ویژگی های یک بیزنس کوچ حرفه ای را به شما بگوییم.

بیزینس کوچینگ لازمه هر کسب و کار

فرقی نمی کند کسب و کار شما چندان بزرگ و یا حتی کوچک باشد بیزینس کوچینگ به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را گسترش دهید. حتی فرقی ندارد در کسب و کار خود موفق و یا حتی همراه با مشکلات زیادی باشید. بیزینس کوچینگ به شما در موفقیت روز افزون کمک می کند.

اکثر کسب و کارهای کوچک حاضر به پرداخت هزینه های بیزینس کوچ نمی شوند در صورتی که تأثیر مثبت بیزینس کوچ بر کسب و کار آن ها بسیار ارزشمند است. تأثیراتی که بیزینس کوچ روی کسب و کار می گذارد محدود به مدت زمان حضور وی نیست و بر روی تک تک عوامل مؤثر بر کسب و کار تأثیری بلند مدت دارد.

بیزینس کوچ چه کمکی به شما می کند؟

تعریف آینده و هدفی خوب و جامع برای کسب و کار و زندگیتان

راهنمایی در کسب مهارت های حرفه ای و گسترش آن ها همچین توسعه ذهن و نگرشتان

پیدا کردن نقاط قوت شما

شناسایی فرصت های کسب و کار شما

آشنایی شما با متخصصین و سازمان هایی در خصوص مشکلات شما و…

 

چه افرادی بیزینس کوچ موفقی هستند؟ پنج گروه متخصص حرفه ای وجود دارد که توانایی بیزینس کوچ موفق شدن را بیش تر دارند که عبارت اند از :

  • مشاوران مالی

آن ها علم چگونگی ایجاد روابط موفق و قوی با مشتریان بر حسب احترام و اعتماد متقابل را دارند. همچنین مشاوران مالی توانایی نشان دادن بازار با دیدگاهی تازه به صاحبان کسب و کار هستند. آن ها نیز برای روابط و پروژه های بلند مدت بسیار مناسب هستند.

 

  • مشاوران کسب و کار

از آن جایی که مشاوران کسب و کار تیمی گسترده و قدرتمند از مشتریان با استعداد دارند توانایی اضافه کردن کوچینگ به فعالیت های فعلی خود را دارند . آن ها نیز توانایی های مناسب برای کسب و کار و مهارت ارتباط با صاحبان کسب و کارها را دارند. همچنین توانایی اعمال مهارت های خود و نقل مکان از مشاوره به کوچینگ را دارند.

  • مدیران

مدیران توانایی درک دیگران و توانایی ارتباط تأثیرگذار با تیم ها و افراد را دارند. آن ها مهارت ویژه ای در حفظ تعادل و همدلی هوشمندانه را دارند. همچین در گوش دادن به نیازهای دیگران حرفه ای هستند. آن ها بیزینس کوچ قدرتمندی می شوند چراکه مهارت های لازم برای یک هدایت تأثیر گذار را دارند.

  • حسابدارها

حسابدارها توانایی درک فوق العاده اعداد و ارقام را دارند و دید گسترده ای نسبت به ایده های جذاب و خوب روی کاغذ را دارند. آن ها بدون این که وارد راه های جدید و مخاطره آمیز شوند توانایی گوش دادن به خواسته های مشتریان را دارند. این ویژگی عالی برای حسابداران در حوضه بیزینس کوچینگ است زیرا باعث دید تحلیلی و هم زمان می شود. احتیاط در گوش دادن به مشتریان هستند و با انجام سؤال های دقیق و مناسب سریع اقدام به کمک می کنند.

 

  • صاحبان کسب و کار

شاید برای شما جالب باشد که حتی خود صاحبان کسب و کار نیز می توانند بیزینس کوچ موفقی باشند. صاحبان کسب و کار چه بازنشسته و چه آن هایی ک صاحبان فعلی هستند می توانند بیزینس کوچ های موفقی باشند زیرا درک و فهم مناسب و دقیقی از تمامی مراحل اجرای یک کسب و کار دارند و همچنین مورد اعتماد دیگر صاحبان کسب و کار نیز هستند. صاحبان کسب و کار توانایی ساخت ذهنیت انجام پذیری را دارند و این توانایی اعتماد آن ها را در ذهن صاحبان کسب و کار می افزاید.

ویژگی هایی که یک بیزینس کوچ حرفه ای باید داشته باشد

 

  • اولویت بندی ریسک های احتمالی

شما با کمک بیزینس کوچ می توانید استرس ها و خطرات احتمالی که در کسب و کار خود ممکن است با آن ها مواجه شوید را دسته بندی کنید و در زمان مناسب به آن ها رسیدگی کنید.

 

  • کمک به صاحبان کسب و کار در جهت یاد گیری مهارت های لازم

کمک به یادگیری مهارت های فنی آن کسب و کار یا قسمتی که در آن فعالیت می کنند برای انجام جنبه های فنی آن کسب و کار

 

  • درک و فهم چگونگی همکاری با افراد متفاوت

بیزینس کوچینگ علاوه بر تمرین های فردی لازمه ی تمرین های ارتقای سبک رهبری نیز است. پس باید خود را در قالب شخصیت های متفاوت در برخورد با افراد متفاوت قرار دهید تا با آن ها و نحوه همکاری با آن ها آشنایی پیدا کنید.

 

  • بوجود اورنده اعتماد به نفس

اعتماد به نفس موضوعی بسیار مهم و کاربردی در کسب و کار است که نباید آن را انکار کرد. فرد در کنار حمایت ها و راهنمایی های کوچ در برابر سختی ها و مشکلات از احساس اعتماد به نفس برخوردار شده و خود را نیز آماده رویارویی با هر مشکلی می کند. علاوه بر این فرد از کوچ خود در مواجه با انتقادها صبوری را یاد می گیرد. پس حضور کوچ حرفه ای در کنار شما باعث می شود شما نیز خود را فردی حرفه ای فرض کرده و شما به عنوان صاحب کسب و کار بدون تلف کردن وقت از زمان بصورت بهینه استفاده کنید.

 

  • مشخص کردن اهداف و گام به سوی آن ها

گاهی تمرکز بیش از اندازه روی مسئله باعث سردرگمی می شود یک بیزینس کوچ حرفه ای دیدگاهی پیش روی شما قرار می دهد که مشکلات را شناسایی کنید و سریعاً آن را حل کنید. همچنین می توانید خود را از قبل برای رویارویی با آن ها آماده و حتی از بروز آن ها جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در موارد بالا برخی از ویژگی های یک بیزینس کوچ حرفه ای آورده شد. حضور یک بیزنس کوچ حرفه ای برای هر کسب و کاری ضروری است. با بهره بردن از دانش یک بیزنس کوچ حرفه ای می توانید در کسب و کار خود درخشش پایداری داشته باشید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیش تر در این زمینه و بهره بردن از دانش و تخصص یک بیزنس کوچ حرفه ای می توانید به مقالات سایت ما مراجعه کنید و از فرصت استفاده از خدمات یک کوچ حرفه ای در زمینه ی کسب و کار خود بهره ببرید.

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!