چند راهکار ساده و موثر برای افزایش انگیزه!

دسته بندی ها : آموزش 27 دسامبر 2020 سهیلا سرگزی 1090 بازدید
چند راهکار ساده و موثر برای افزایش انگیزه

چنانچه بی حوصله اید و انگیزه ای برای انجام کاری را ندارید، در ذهن خود تصور کنید که سرشار از انگیزه و انرژی هستید. خوبی این کار در این است که از همان شروع کار، آهسته آهسته در خود احساس می کنید که اشتیاق و علاقه در درون تان یقینا بیدار شده است و انگیزتان افزایش یافته است.

برای تمامی ما این اتفاق می افتد که زمانی از وضعیت موجود خود بسیار کسل و ناامید می شویم. با وجود اینکه برای دست یابی به اهدافی مشخص در تلاش و کوشش هستیم اما زمان هایی فرا می رسد که از ادامه دادن راه خود بسیار دلزده و ناامید می شویم. در چنین شرایطی تنها کاری که از دست ما بر می آید و می توانیم انجام دهیم این است که راه را ادامه داده و در تلاش خود پیوستگی داشته باشید. زمان هایی که با شرایط مایوس کننده و همچنین کسل کننده ای روبرو می شوید و احساس می کنید که از ادامه دادن راهی که در پیش گرفته اید و همچنین هدفی که در ذهن دارید بسیار دلزده شده اید، تنها کافی است به این حقیقت فکر کنید که کسالت و ناامیدی موضوعی کاملا طبیعی می باشد. در نتیجه تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که توقف نکرده و راه را با همان گام ها و اقدامات کوچک خود ادامه دهید تا در نهایت به هدف اصلی خود دست یابید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با راهکار هایی که بسیار ساده ولی در عین حال تاثیرگذار هستند جهت افزایش انگیزه، آشنا سازیم.

 

  • همچون یک انسان با انگیزه عمل کنید!

همچون یک انسان با انگیزه عمل کنید

چنانچه بی حوصله و کسل هستید و انگیزه هیچ کاری را ندارید، با خود در ذهن تصور کنید که سرشار از انرژی و انگیزه هستید. در نتیجه آهسته آهسته در خود احساس می کنید که شور و اشتیاق در درون تان بیدار شده است.

 

 

  • در ابتدا اقدام کوچکی انجام داده و برای آن برنامه ریزی کنید!

سعی کنید برای ایجاد انگیزه در درون خود ابتدا یک کار کوچکی را شروع کنید و به اتمام برسانید. به طور مثال می توان گفت می توانید در شروع میز کار خود را تمیز کنید و یا رسید یا قبضی را پرداخت کنید و یا اینکه شروع به شستن ظرف ها کنید. زمانی که این کار را به اتمام رساندید با خود احساس می کنید که هم اکنون آمادگی های لازم را برای انجام اقدامات بعدی پیدا کرده اید.

 

  • به هنگام صبح از خود چند سوال انگیزه بخش بپرسید!

هر صبح از خود بپرسید:

  • هم اکنون در زندگی خود از چه چیزی احساس رضایت و خوشبختی می کنم؟
  • کدام یک از ویژگی ها منجر به خوشحالی من می شود؟
  • چگونه باعث می شود که در من چنین حالتی ایجاد شود؟

بسیار مهم و حائز اهمیت است که شما در حقیقت بدانید که به چه علت و از چه طریقی چنین شرایطی منجر به انتقال احساس خوب در شما می شود.

 

 

  • میزان پیشرفت خود را بسنجید!

یکی از دوستان شما مدت ها است که تحت یک رژیم خاصی قرار دارد. بعد از ماه ها زمانی که به ملاقات آن شخص می روید متوجه می شوید که تغییرات بسیاری در او ایجاد شده است؛ اما چیزی که در این جا جالب است این است که دوست شما هیچ زمانی متوجه تغییرات خود نمی شود. زمانی که شما به دوست خود بگویید که چه تغییراتی در او ایجاد شده است قوت قلب می گیرد. در نتیجه هر شخصی برای به دست آوردن انگیزه می بایست قدری به عقب برگردد.

میزان پیشرفت خود را بسنجید

 

  • کار سخت تر را اولویت خود قرار دهید!

بیشتر کسانی که به کار های روزمره خود می اندیشند، به نوعی دچار نگرانی می شوند که چه زمان و به چه صورتی کلیه این کار ها را به انجام برسانند. در نتیجه بهتر است که شما انجام کار های سخت تر را اولویت خود قرار دهید. هنگامی که شما مشکل ترین کار در فهرست کار های خود را شروع کرده و به پایان برسانید، احساس می کنید که بار بسیار سنگینی را از دوش خود برداشته اید. در این زمان است که شما آرامش بیشتری را در وجود خودتان احساس می کنید و در نتیجه در مابقی روز اعتماد به نفس بیشتری برای انجام کار های خود پیدا می کنید و در نهایت نگرانی های روزمرگی تان به شدت کاهش می یابد.

 

  • برای افزایش انگیزه موفقیت های پیشین خود را همیشه به‌یاد داشته باشید!

دائما و در همه مواقع به جای تمرکز کردن و اندیشیدن به شکست ها ناکامی ها، سعی کنید که موفقیت ها و همچنین کامیابی های خود را به یاد بیاورید. بهتر آن است که هر کدام از موفقیت های خود را در دفترچه ای یادداشت کنید حتی با بیان کردن جزئیات آن ها؛ چرا که فراموش کردن موفقیت ها بسیار ساده و آسان می باشد و گهگداری با مراجعه به نوشته خود می تواند خاطرات بسیار خوب و لذت بخشی را در بیدار کند و در نتیجه انگیزه کار و تلاش را در درون شما بیدار نگه می دارد.

موفقیت خودر ا همیشه به یاد داشته باشید

 

  • نتیجه کار تنها تمرکز روی هدف نیست!

باعث تاسف است که بسیاری از افراد تنها به علت نتیجه ای که در انتهای مسیر به دنبال دارند، هدف خود را دنبال می کنند. موفقیت هر شخصی تنها در زمینه های خاص و یا وقوع یک نتیجه و اتفاق خاص خلاصه نمی شود. آنچه که هدف را شیرین و لذت بخش می کند همراهی در جریان و روند رسیدن به اهدافمان است. اگر از مسیر رسیدن به اهداف لذت ببریم همواره انگیزه لازم برای رسیدن به هدف را داریم.

 

جمع بندی

سرکار خانم سهیلا سرگزی، کلیه تجربیات و مهارت های خود را در قالب آموزش ها و دوره های آنلاین در اختیار عموم قرار داده تا تمامی صاحبان کسب و کار از این موارد بهره ببرند و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند.

در این مقاله سعی کردیم که شما را با راهکارهایی برای افزایش انگیزه آشنا کنیم. در صورتی که تمایل به مطالعه مطالب بیشتری در این زمینه دارید، به وبلاگ شخصی سهیلا سرگزی مراجعه کنید.

همچنین اگر شما در رابطه با راهکارهایی برای افزایش انگیزه و یا سایر خدمات سوالی داشتید، می توانید پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. منتظر انتقادات و پیشنهادات فوق العاده شما عزیزان هستیم.

هدف ما جلب رضایت شما است. ممنون که تا پایان ما را همراهی کردید.

سهیلا سرگزی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!